راهنمای خرید دوچرخه کودک

راهنمای خرید دوچرخه کودک و بچه گانه

راهنمای خرید دوچرخه کودک

راهنمای خرید دوچرخه کودک ، انتخاب دوچرخه استاندارد برای کودک و بچه گانه ، بهترین دوچرخه مناسب برای سن و قد کودک و بچه ، راهنمای خرید دوچرخه کودکانه دخترانه و پسرانه

راهنمای خرید دوچرخه استاندارد و مناسب برای کودک

کودکان عاشق تفریحات پرتحرک و آزادانه هستند. یکی از سالم‌ترین و پرهیجان ترین بازی ها برای کودکان دوچرخه سواری است. همه ما خاطرات شیرین دوچرخه سواری را در کودکی به یاد می آوریم.

اما برای خرید یک دوچرخه مناسب برای کودکتان لازم است که با ویژگی های لازم برای دوچرخه استاندارد آشنا شوید. برای خرید دوچرخه کودکان معمولاً تنوع زیاد مدل ها باعث سردرگمی می شود. با داشتن اطلاعات مناسب و شناخت مزایا و معایب دوچرخه ها می‌توانید با اطمینان خاطر یک انتخاب و خرید عالی داشته باشید.

 نکات ایمنی و مهم برای خرید بهترین دوچرخه کودک

انتخاب دوچرخه استاندارد کودک

تناسب اندام کودک و دوچرخه:

یکی از مهمترین موارد ، تناسب قد کودک با سایز دوچرخه می باشد. آشنایی با سایز دوچرخه ها و همینطور تست دوچرخه هنگام خرید ضروری است. معمولاً اندازه چرخ دوچرخه یکی از عوامل مهم در انتخاب سایز استاندارد برای کودک است. سایز چرخ برای کودکان معمولاً از سایز ۱۲ تا ۲۴ می باشد.

برای تعیین سایز مناسب دوچرخه برای فرزندتان این تست را انجام دهید ، در حالی که کودک روی دوچرخه نشسته است باید کف پاها به راحتی روی زمین قرار بگیرد هنگامی که پاها را روی پدال می‌گذارد زانو کمی خم شود و هنگام نشستن روی زین به راحتی به دسته ها و فرمان دسترسی داشته باشد. هیچگاه به فکر خرید دوچرخه بیش از حد بزرگ برای کودک خود نباشید. با خرید یک دوچرخه بزرگتر کودک قادر به حفظ تعادل خود نخواهد بود و به دلیل عدم توانایی کنترل آن اعتماد به نفس خود را از دست داده و لذت دوچرخه سواری برای او از بین می رود.

کودکان ۲ تا ۴ سال با قد ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر دوچرخه سایز ۱۲ کودکان سه تا پنج سال با قد ۹۰ تا ۱۱۰ دوچرخه سایز ۱۴

کودکان ۵ تا ۸ سال با قد ۱۰۰ تا ۱۲۵ دوچرخه سایز ۱۶

کودکان ۶ تا ۱۰ سال با قد ۱۲۰ تا ۱۳۰ دوچرخه سایز ۲۰

کودکان ۸ تا ۱۲ سال با قد ۱۲۵ تا ۱۴۵ سانتیمتر دوچرخه سایز ۲۴ کودکان ۱۲ سال به بالا با قد ۱۴۰ تا ۱۷۰ دوچرخه سایز ۱۶

راهنمای خرید دوچرخه کودک قد و سن

راحتی و سبکی دوچرخه:

برای خرید دوچرخه کودک خود بهتر است از دوچرخه های با وزن کمتر خریداری کنید تا کنترل آن برای کودک راحت تر باشد. دوچرخه هایی با جنس آلومینیوم نسبت به دوچرخه هایی که از جنس استیل یا آهن هستند بسیار سبک تر بوده و برای کودکان مناسب تر هستند. سعی کنید در هنگام خرید به فریم و چهارچوب دوچرخه و کیفیت آن دقت کنید. با این حال به دلیل اینکه کودکان به سرعت رشد می کنند، مدت استفاده از دوچرخه برای آنان ۲ تا ۳ سال بیشتر نخواهد بود، بنابراین راحتی دوچرخه بیشتر از جنس محکم دوچرخه اهمیت دارد.

مقاله انتخاب دوچرخه کودک

تعداد چرخ دوچرخه:

معمولاً کودکان دو ساله که قادر به حفظ تعادل خود نیستند از سه چرخه یا موتورهای چهار چرخ باید استفاده کنند. اگر کودک شما توانایی بیشتری دارد می توانید از دوچرخه هایی با پایه کمکی انتخاب کنید.

دوچرخه سواری بچه ها در سن ۲ تا ۴ سال باید شامل تمرین هایی باشد که باعث تقویت‌کننده ماهیچه های کودک و توانایی حفظ تعادل آنها شود.

در سنین ۴_۷ سال نیز برای شروع یادگیری معمولاً از دوچرخه های با پایه کمکی استفاده می شود که کم کم با بالا رفتن مهارت های کودک چرخ های کمکی برداشته شده و کودک با دو چرخ می تواند دوچرخه سواری کند.

راهنمای خرید وسایل جانبی دوچرخه

کلاه دوچرخه کودک

کلاه ایمنی دوچرخه سواری:

فارغ از اینکه کودک شما چند سال دارد، استفاده از کلاه ایمنی با سایز مناسب در هنگام دوچرخه سواری بسیار می تواند موثر باشد. با توجه به اینکه کودکان در شروع یادگیری دوچرخه‌سواری ممکن است بارها به زمین بخورند داشتن یک کلاه استاندارد می تواند آنها را از خطرات احتمالی دور کند.

دستکش دوچرخه سواری کودک

دستکش دوچرخه سواری:

اگر کودک شما از آن دسته بچه‌هایی است که عاشق دوچرخه سواری روزانه است بهتر است از یک دست کش مناسب برای او استفاده کنید. دستکش دوچرخه سواری در مدلهای ارزان و حرفه ای موجود است. ولی در هنگام خرید توجه کنید که دستکش دارای منافذ گردش هوا باشد و دارای فوم یا ژله هایی در قسمت زیر دست برای کم کردن اصطکاک دست و دستگیره در هنگام دوچرخه باشد.

لوازم جانبی دوچرخه کودک

روغن زنجیر دوچرخه:

روغن زنجیر چرخ بهترین چرب کننده و روان کننده قطعات اصلی دوچرخه است. دوچرخه سواری و رکاب زدن فشار زیادی به زنجیر و قطعات دوچرخه ایجاد می کند. استفاده از روغن زنجیر می تواند تا بیش از ۹۰ درصد به طول عمر قطعات دوچرخه و کاهش هزینه برای خرید دوباره آنها به شما کمک کند. روغن چرخ را می توان به قسمت های دیگر مانند شاخه های ترمز ، دسته های ترمز ، سیم و کابل ها ، سیستم تعویض کننده دنده ها و پدال دوچرخه نیز زد. قبل از استفاده از روغن لازم است تمام قسمت های مورد نیاز با دستمال تمیز شود و هرگونه کثیفی و غبار از روی آنها برداشته شود.

بهترین روغن زنجیر روغنی است که دارای رنگ شفاف باشد. و هر چه شفاف تر باشد ، نشان دهنده ی خالص بودن آن است. در هنگام خرید باید نام تولید کننده و کیفیت آن بر روی برچسب چاپ یا خود ظرف نوشته شده باشد و دارای بسته بندی مناسب باشد. با در نظر گرفتن موارد بالا امروزه روغن های باکیفیت زیادی در بازار موجود است ، برندWplیکی از روغن های باکیفیت برای دوچرخه است.

برخی برندهای تولید دوچرخه ست کامل لوازم جانبی دوچرخه کودک  را به صورت یک پک کامل هماهنگ با رنگ و طرح  دوچرخه طراحی و تولید می کنند.

اگر قصد خرید دوچرخه کودک و نوجوان را دارید می توانید به فروشگاه های معتبر معرفی شده در سایت ما مراجعه کنید.


جستجوی تهران کید :

جدیدترین ها در تهران کید: