گفتنیهای رنگ مورد علاقه کودک

تشخیص رنگ مورد علاقه کودک

گفتنیهای رنگ مورد علاقه کودک

رنگ مورد علاقه کودک شما چه چیزی درباره او می گوید؟

برای همه کودکان ارتباط با رنگها و استفاده از تنوع آنها امری طبیعی و جذاب است . نوزادی که تازه به دنیا می آید با دیدن رنگهای خاصی هیجان و شادی بیشتری را نشان می دهد.

در دوران کودکی با شناخت بیشتر محیط، رنگهای خاصی را انتخاب می کنیم. معمولا دختران عاشق رنگ صورتی و پسران عاشق رنگ آبی می شوند. رنگها تاثیری عمیق تر از آنچه فکر می کنیم در زندگی کودکان می گذارند.

رنگها در ابعاد گسترده می توانند جنبه های پنهانی شخصیت کودکان را نشان دهند. مطالعات اخیر در زمینه روان شناسی رنگها نشان داده است که تمایل به هر کدام از رنگها می تواند گویای ابعاد شخصیتی خاصی در کودک باشد که به راحتی می توان از آن در شناخت شخصیت او استفاده کرد.

در اینجا می خواهیم شما را با روانشناسی رنگها و تاثیر آنها بر ابعاد شخصیتی کودکان آشنا کنیم.

روانشناسی رنگ سیاه

رنگ سیاه در دنیای امروزی در بین افراد عادی و افراد مشهور محبوبترین رنگ است. رنگ مشکی زیبایی خاصی را به ظاهر و شخصیت افراد می بخشد. بچه هایی که عاشق رنگ مشکی هستند، معمولا دنیای پر رمز و رازی دارند و دوست ندارند کسی از انها سر در بیاورد . اینگونه کودکان شخصیت پیچیده ای دارند که پی بردن به آن نیازمند زمان بیشتری است.

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز رنگ طبیعت و تازگی است.کودکانی که شخصیتی آرام و حساس دارند بیشتر از رنگ سبز استفاده می کنند . این بچه ها عاشق کمک کردن به دیگران هستند و دوست دارند عشق پاک و خالصانه خود را به دوستان خود ابراز کنند.

روانشناسی رنگ نارنجی 

بچه هایی که شخصیت گرم و پذیرایی دارند ، عاشق رنگ نارنجی هستند . اینگونه کودکان به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و آنها را جذب خود می کنند. آنها افرادی هستند که شادی درونی دارند و مشکلات بیرونی بر روحیه آنها کمتر تاثیر می گذارد.

روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی آسمان بیکرانی که هر روزه روبروی ماست همواره آرامش را در وجودمان به تصویر می کشد.

کودکانی که آرام و با اعتماد به نفس هستند ، رنگ آبی را بیشتر از بقیه دوست دارند . مهمترین ویژگی افرادی که رنگ آبی را دوست دارند وفاداری انهاست. آبی از محبوب ترین رنگها برای ترکیب با رنگ سیاه است.

روانشناسی رنگ زرد و طلایی

ویژگی هر رنگ را می توان در عناصر طبیعی اطراف خود پیدا کرد. رنگ زرد که نمایانگر خورشید است حس انرژی و گرما را با خود به همراه دارد. بچه هایی که سرشار از انرژی هستند و در هر جمعی با درخششی خورشید وار با دیگران ارتباط برقرار می کنند و شادی می آفرینند، عاشق رنگ زرد و طلایی هستند.

۶ روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز همان طور که همیشه مورد توجه افراد خاص بوده ، نشان از هیجان و برونگرا بودن است. کودکانی که پر از شور و شوق زندگی هستند و همواره در زندگی عاشق و امیدوار هستند ، رنگ قرمز در انتخاب‌هایشان مرکز توجه است.

روانشناسی رنگ بنفش

بچه هایی که آرام و مهربان ، خلاق و با بصیرت هستند عاشق رنگ بنفش هستند. این کودکان از حس ششم بیشتری نسبت به افراد عادی برخوردارند و در حل مسایل متفاوت از دیگران فکر و رفتار می کنند. آینده نگری و تشخیص اتفاقات پیشرو از ویژگیهای این گونه افراد است.

روانشناسی رنگ سفید 

رنگ سفید نشان‌دهنده بی‌گناهی و خلوص است. کودکانی که لباس سفید می پوشند اغلب نمایانگر پاکیزگی ، آزادی ذهن و تفکر خلاق هستند . این رنگ نشان دهنده احساسات آرام روانی و جسمی و صداقت می باشد. اکثر برندهای جهانی بر اساس اصول روانشناسی ، رنگ سفید را در مارک تجاری خود گنجانده اند.

روانشناسی رنگهای تیره و روشن

قهوه‌ای ، سورمه ای ، زغالی ، سبز تیره همگی نمایانگر بازتاب قدرت هستند . این رنگها کودکان را افرادی تأثیرگذار جلوه می دهند.در دید کلی به رنگها ، تیره بودن هر رنگ باعث افزایش قدرت اثر شخصیتی شده و بر عکس کمرنگ بودن رنگها احساس آرامش و پاکی بیشتری را در شخصیت فرد ایجاد می کند.

دنیای پر راز و رمز رنگها وسعتی پایان نایافتنی دارد. بررسی ویژگیهای شخصیتی با استفاده از رنگها از مهمترین تحقیقات در زمینه شناخت واقعیت های درونی رنگهاست.


جستجوی تهران کید :

جدیدترین ها در تهران کید: