کودکان چه رنگ هایی را دوست دارند؟

رنگ هایی که کودکان دوست دارند

کودکان چه رنگ هایی را دوست دارند؟

کودکان چه رنگهایی را دوست دارند؟

دنیای کودکان دنیای رنگهای شاد و هیجان انگیز است. انها دوست دارند از ترکیبات شاد رنگها در پوشاک و کارهای هنریشان استفاده کنند. استفاده از رنگهای متفاوت توسط کودکان معانی کاملا متفاوت از دنیای بزرگسالان دارد.

رنگها نقش مهمی در بحث روانشناسی کودکان دارند به طوریکه با استفاده از رنگها به راحتی می توانیم از آنچه در درون کودکان می گذرد با خبر شویم. آنها روحیات و احساسات خود را در قالب رنگها نشان می دهند و اگر کودکی در ابراز عواطف و احساسات خود مشکل داشته باشد به راحتی می توان تشخیص داد.

تأثیرات رنگها برای افزایش یادگیری ، تغییر خلق و خوی کودکان ، تمرکز و رفتار آنها اثبات شده است. از دانش رنگها در استفاده از روانشناسی کودکان، هنر درمانی و روان درمانی کودکان استفاده می شود.

تاثیر رنگها بر کودکان از همان دوران نوزادی قابل توجه است. زردی نوزادان تازه متولد شده را با استفاده از نور رنگی ابی یا سفید درمان می کنند. رنگ دیواره شکم مادر که جنین در آن است به رنگ هلویی است و به همین دلیل نوزاد تازه متولد شده با این رنگ آشناست . برای آرامش نوزاد می توانید سقف یا دیوار اتاق او را هلویی کنید و از وسایلی با این رنگ استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده کودکانی که در نقاشی ها و انتخابهای خود بیش از حد از رنگهای قهوه‌ای و خاکستری استفاده می کنند دارای ناراحتی های عاطفی و روحی هستند و کودکانی که بیشتر از رنگهای سرد مثل آبی و سبز استفاده می کنند کودکانی معقول تر و منطقی تر هستند. در نمای کلی کودکان بر خلاف بزرگسالان میل شدید به استفاده از رنگهای شاد و هیجان بخش دارند و کمتر به سراغ رنگ‌های تیره می روند. دختران معمولا عاشق رنگ صورتی و بنفش و پسران عاشق رنگهای آبی و قهوه ای روشن هستند.

روانشناسی رنگ کودک

  • رنگ آبی

این رنگ باعث افزایش خلاقیت و آرامش در محیط کودک می شود.

  • رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگ شور و احساس شدید است . گاهی اوقات محرک احساس کودکان و عشق است . رنگ قرمز باعث توجه بیشتر کودکان به جزئیات کارها و کارهای تکراری می شود.

  • رنگ زرد

رنگ شادی و زیرکی کودکان است . رنگ زرد هوش کودکان را تحریک می کند و برای استفاده در اتاق مطالعه و بازی کودکان مناسب است.

  • رنگ سبز

رنگ سبز باعث آرامش و سلامتی بیشتر در کودکان می شود. حس تازگی و طراوت را برای آنها به ارمغان می آورد.

  • رنگ صورتی

یک رنگ آرامش بخش است و می‌تواند ضربان قلب کودکان را کاهش دهد و هیجانات آنها را تعدیل کند.

  • رنگ نارنجی

این رنگ باعث افزایش عملکرد و کارایی کودک می شود. در مراکز آموزشی از نارنجی برای سالن امتحانات استفاده می شود.

  • رنگ بنفش

بنفش نیز مانند رنگ آبی برای کودکان ایده‌آل است زیرا باعث آرامش و تمرکز کودک می‌شود.

لازم است در انتخاب رنگ اتاق و اکسسوری اتاق کودکان و همینطور رنگ پوشاک به آنها حق انتخاب دهیم تا با انتخاب رنگ مناسب برای خود شادی و لذت را تجربه کنند و در عین حال روحیه و احساسات درونی خود را به نمایش بگذارند.


جستجوی تهران کید :

جدیدترین ها در تهران کید: